Zoekmachineoptimalisatie

Zoekmachineoptimalisatie

Vindbaar zijn bij een zoekmachine hangt af van vele factoren. Factoren waar je soms wel en soms geen invloed op hebt. ExCom zal de factoren waar je wel invloed op hebt zoveel mogelijk proberen te benutten.

Denk aan de domeinnaam die je kiest, www.installatiebedrijf-jansen.nl zegt natuurlijk al veel meer dan www.wimjansen.nl. Maar denk ook aan titels van de pagina’s die je maakt. De pagina ‘over ons’ wordt ‘bekeken’ door een zoekmachine maar zal wellicht weinig opleveren in de zoekmachines. Dit terwijl de paginatitel ‘Over installatiebedrijf Jansen’ veel meer respons oplevert.

Dit zijn maar enkele voorbeelden hoe je een website zoekmachine vriendelijk kan maken. WordPress maakt gebruik van plug-ins. ExCom plaatst onder uw website een SEO (Search Engine Optimalization) plug-in. Door het gebruiken van deze plug-in kunt u per pagina uw vindbaarheid vergroten. Ook als u zelf een pagina hebt gemaakt, helpt deze plug-in u met het verbeteren van de de pagina.

Na het opleveren van de website meldt ExCom de website altijd aan bij Google en bij Bing.

Belang van social media

Social media heeft een belangrijke taak bij je vindbaarheid. Door het gebruikmaken van diverse social media waarbij je melding maakt van je website url en je emailadres worden zogenaamde backlinks gecreëerd naar jouw bedrijfsnaam. Doe maar eens een test met je eigen naam: Wanneer je deze invoert op Google zal hoogstwaarschijnlijk je Facebook, LinkedIn en eventueel je eigen blog in de topresultaten verschijnen. Aangezien sociale media actiever wordt gebruikt dan een website zullen de urls van de sociale media ook eerder verschijnen als zoekresultaat. Maar het einddoel “gevonden worden” wordt bereikt. Zorg er echter voor dat de inzet van social media als bedrijfsmedium wel zorgvuldig gebeurt. Houd ten eerste werk en privé gescheiden. En zorg dat je met zekere regelmatig iets plaatst. ExCom advissert u graag bij het gebruik van Sociale Media als marketing instrument.